1. سیستم های اطفاء حریق مبتنی بر آب

یکی از رایج ترین انواع سیستم های حفاظت آتش از آب برای خاموش کردن آتش استفاده می کند. احتمالاً سیستم های آبپاش را در بسیاری از مشاغل و برخی خانه ها دیده اید. آب در یک مخزن قرار دارد و یا به منبع آب متصل است.

این سیستم آتش را تشخیص می دهد و یک غبار آب یا سطح آب سنگین تر را برای خاموش کردن آتش اسپری می کند. بزرگترین مزیت این است که در مقایسه با انواع دیگر ارزان است و به راحتی قابل تعویض است، اما همچنین می تواند باعث آسیب جدی آب شود و نباید در اطراف وسایل الکترونیکی استفاده شود.

 

سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی
با نصب سیستم آب پاش از ساختمان خود محافظت کنید

آیا می دانستید که بیش از 80 درصد مرگ و میر ناشی از آتش سوزی در خانه اتفاق می افتد؟ این ممکن است یک آمار وحشتناک و خیره کننده به نظر برسد – اما خوشبختانه برای شما، سیستم های آبپاش آتش نشانی خانگی وجود دارد که برای کمک به خاموش کردن آتش و نجات جان افراد در دسترس هستند. در حالی که سیستم های اسپرینکلر معمولاً با ساختمان های تجاری یا صنعتی مرتبط هستند، یافتن سیستم های آبپاش نصب شده در آپارتمان ها و خانه ها رایج تر می شود. از آنجایی که سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی به سرعت پاسخ می دهند، اغلب می توانند آتش را مدت ها قبل از رسیدن کمک به محل خاموش کنند. و اگر نگران خسارات مالی ناشی از آب در سیستم اسپرینکلر هستید، مطمئن باشید که فقط نزدیکترین سیستم آبپاش به آتش فعال می شود. مجموعه گسترده ای از سیستم های آبپاش آتش نشانی قابل اعتماد را برای خانه ها و مشاغل ارائه می دهد.

در حالی که هیدرنت ها یکی از عناصر حفاظت از آتش هستند که باید در اطراف محل خود داشته باشید، این ممکن است همیشه کافی نباشد. در آتش سوزی، هر میلی ثانیه مهم است – و مدت زمانی که ماشین آتش نشانی طول می کشد تا به محل شما برسد ممکن است برای همه افراد اطراف کشنده باشد. نصب سیستم آبپاش می تواند برای نجات جان و اموال، اسناد و سایر دارایی های ضروری شما بسیار مهم باشد. به غیر از ایمنی آتش نشانی، باید اطمینان حاصل کنید که ساختمان شما آخرین استانداردهای ایمنی را رعایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *